|
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W SZCZEBRZESZYNIE
§ 14
1. Do zakresu działania Referatu Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy zakresie szczególności:
1/W zakresie gospodarki nieruchomościami:
-
Obrót nieruchomościami w sposób zgodny z zasadami prawidłowej i racjonalnej gospodarki,
-
Tworzenie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
-
Sprzedaż i oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
-
Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd,
-
Prowadzenie spraw w zakresie zlecania wyceny nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, wnioskowanie w sprawie udzielania bonifikat,
-
Realizowanie przysługującego Gminie prawa pierwokupu,
-
Wykonywanie zadań związanych z ustaleniem opłat adiacenckich,
-
Wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2/ W zakresie rolnictwa:
-
Ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gminne,
-
Ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
-
Przygotowywanie decyzji o przejęciu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa na wniosek rolnika.
-
Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne oraz wykonywanie innych działań przekazanych ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych do kompetencji gmin
-
Sporządzanie umów dzierżawy gospodarstw rolnych,
-
Nadzorowanie prac związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych.
-
Prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych,
-
Ochrona roślin uprawnych przed chorobami, informowanie o pojawieniu się chorób i szkodników, nakazywanie wykonania określonych zabiegów,
-
Pomoc właścicielom upraw dotkniętych zniszczeniami.
3/ W zakresie geodezji:
-
Obsługa bazy danych zawierającej ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb gminy,
-
Wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych,
-
Umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów,
-
Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
-
Prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości.
-
Prowadzenie postępowań dotyczących nazw miejscowości, obiektów fizjograficznych, ulic,
-
Prowadzenie spraw podziału terytorialnego i zmiany granic administracyjnych gminy.
4/ W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
-
Sprawowanie nadzoru nad realizacją ustalonych przez Radę zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
-
Przygotowywanie projektów umów najmu lokali stanowiących własność Gminy,
-
Prowadzenie ewidencji zawartych umów najmu,
-
Opracowywanie planu remontów lokali gminnych i wnioskowanie o zabezpieczenie w budżecie środków na ten cel,
-
Prowadzenie nadzoru nad remontami lokali gminnych i ich utrzymaniem,
-
Realizacja uchwał Rady dotyczących zasad i trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy,
-
Prowadzenie wykazu osób ubiegających się i zakwalifikowanych do wynajmu lokali mieszkalnych, obsługa komisji mieszkaniowej,
-
Sprawdzanie warunków mieszkaniowych i materialnych osób ubiegających się o najem lokali mieszkalnych, zamiennych i socjalnych,
-
Przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie stawek czynszowych na terenie Gminy,
-
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony praw lokatorów,
-
Współpraca i reprezentowanie interesów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
-
Przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie lokalizacji targowisk i ich regulaminów oraz opłat targowych,
-
Prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych.
2. Referat przy oznakowaniu używa symbolu
Ilość odwiedzin: | 7379 | Nazwa dokumentu: | Referat Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami | Osoba, która wprowadzała dane: | Wojciech Kościk | Data wytworzenia informacji: | 2004-01-12 14:33:25 | Data udostępnienia informacji: | 2004-01-12 14:33:25 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-09-15 11:15:16 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|