|
Do zakresu działania Referatu Finansowego należy w szczególności:
- sporządzanie projektu rocznego budżetu Gminy oraz przedkładanie jego w obowiązującym trybie do uchwalenia,
- prowadzenie gminnych funduszy celowych na zasadach określonych przepisami ustaw szczególnych,
- realizowanie planów dochodów i wydatków budżetowych, dokonywanie analiz w tym przedmiocie oraz opracowywanie wniosków w zakresie gospodarki finansowej dla Burmistrza i Rady,
- prowadzenie ewidencji składników mienia Gminy,
- sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i działalności finansowej Gminy,
- prowadzenie księgowości finansowej,
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu, Ośrodka Pomocy Społecznej oraz rozliczanie się z druków ścisłego zarachowania,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym funduszami i fundacjami, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
- przeprowadzanie kontroli gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych Gminy,
- naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracownikom samorządowym oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
- wykonywanie obowiązków płatnika podatku VAT
- terminowe i zgodne z przepisami przekazywanie składek od wynagrodzeń pracowników na ubezpieczenie emerytalne, rentowe
i wypadkowe,
- prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową Gminy,
- obsługa finansowa jednostek pomocniczych gminy,
- obsługa finansowa umowy zawartej z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa dotyczącej umów dzierżawy gruntów Agencji,
- organizowanie kontroli wewnętrznej zgodnie z przepisami
o rachunkowości.
Osoba, która wytworzyła informację: | Wojciech Kościk | Osoba, która odpowiada za treść: | Sekretarz Miasta i Gminy | Osoba, która wprowadzała dane: | Wojciech Kościk | Data wytworzenia informacji: | 2004-01-12 13:28:52 | Data udostępnienia informacji: | 2004-01-12 13:28:52 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-01-12 13:51:57 |
Wersja do wydruku...
|