|
Do zakresu działania Referatu Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
1/W zakresie gospodarki nieruchomościami:
- obrót nieruchomościami w sposób zgodny z zasadami prawidłowej i racjonalnej gospodarki,
- tworzenie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
- sprzedaż i oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd,
- prowadzenie spraw w zakresie zlecania wyceny nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, wnioskowanie w sprawie udzielania bonifikat,
- realizowanie przysługującego Gminie prawa pierwokupu,
- wykonywanie zadań związanych z ustaleniem opłat adiacenckich,
- współdziałanie z organem prowadzącym kataster nieruchomości w sprawie wyłożenia map taksacyjnych i tabel do publicznego wglądu,
- przyjmowanie wniosków o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2/ W zakresie rolnictwa:
- ustalanie które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gminne,
- ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
- przygotowywanie decyzji o przejęciu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa na wniosek rolnika.
- wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne oraz wykonywanie innych działań przekazanych ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych do kompetencji gmin
- sporządzanie umów dzierżawy gospodarstw rolnych,
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi i przeprowadzanie kontroli tych upraw,
- prowadzenie sprzedaży i dzierżawy nieruchomości rolnych wchodzących w skład zasobu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa stosownie do postanowień zawartych w umowie z Agencją,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem świadectw miejsca pochodzenia i znakowaniem zwierząt,
- nadzorowanie prac związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych.
- prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych,
- ochrona roślin uprawnych przed chorobami, informowanie o pojawieniu się chorób i szkodników, nakazywanie wykonania określonych zabiegów,
- pomoc właścicielom upraw dotkniętych zniszczeniami,
- analizy i prognozy rozwoju rolnictwa, i gospodarki żywnościowej oraz usług na rzecz rolnictwa.
3/ W zakresie geodezji:
- obsługa bazy danych zawierającej ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb gminy,
- wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych,
- umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów,
- oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
- prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości.
- prowadzenie postępowań dotyczących nazw miejscowości, obiektów fizjograficznych, ulic,
- prowadzenie spraw podziału terytorialnego i zmiany granic administracyjnych gminy.
4/ W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- sprawowanie nadzoru nad realizacją ustalonych przez Radę zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
- przygotowywanie projektów umów najmu lokali stanowiących własność Gminy,
- prowadzenie ewidencji zawartych umów najmu,
- opracowywanie planu remontów lokali gminnych i wnioskowanie o zabezpieczenie w budżecie środków na ten cel,
- prowadzenie nadzoru nad remontami lokali gminnych i ich utrzymaniem,
- realizacja uchwał Rady dotyczących zasad i trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy,
- prowadzenie wykazu osób ubiegających się i zakwalifikowanych do wynajmu lokali mieszkalnych, obsługa komisji mieszkaniowej,
- sprawdzanie warunków mieszkaniowych i materialnych osób ubiegających się o najem lokali mieszkalnych, zamiennych i socjalnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie stawek czynszowych na terenie Gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony praw lokatorów,
- współpraca i reprezentowanie interesów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie lokalizacji targowisk i ich regulaminów oraz opłat targowych,
- prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych.
Osoba, która wytworzyła informację: | Wojciech Kościk | Osoba, która wprowadzała dane: | Wojciech Kościk | Data wytworzenia informacji: | 2004-01-12 14:33:25 | Data udostępnienia informacji: | 2004-01-12 14:33:25 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-01-12 15:04:49 |
Wersja do wydruku...
|