|
Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Szczebrzeszynie
§ 15
Do zakresu działania Referatu Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:
1. W zakresie gospodarki komunalnej, inwestycji i utrzymania dróg:
-
Prowadzenie i koordynacja inwestycji Gminy,
-
Kontrola działalności inwestycyjnej, modernizacyjnej i remontowej jednostek podległych Urzędowi,
-
Przeprowadzanie okresowych analiz i sporządzanie sprawozdań z działalności inwestycyjnej i jej efektów,
-
Współpraca z samorządami mieszkańców w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji z udziałem i partycypacją mieszkańców,
-
Udział w przekazywaniu sieci komunalnych,
-
Nadzór nad właściwym utrzymaniem urządzeń zaopatrzenia w wodę i urządzeń kanalizacyjnych,
-
Przygotowywanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na projektowanie, wykonawstwo i prowadzenie nadzoru inwestorskiego,
-
Wnioskowanie w sprawach zaliczania dróg do właściwej kategorii oraz zmian ich klasyfikacji, Planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych,
-
Zarządzanie siecią dróg lokalnych,
-
Wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową oraz na zajęcie pasa drogi gminnej,
-
Prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulicznego i zaopatrzenia w energię elektryczną gminnych obiektów użyteczności publicznej,
-
Planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy.
-
Nadzorowanie wykonywania zadań statutowych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
2.W zakresie rozwoju gospodarczego i promocji Gminy:
-
Prowadzenie spraw z zakresu pomocy Unii Europejskiej i funduszy strukturalnych,
-
Sporządzanie wniosków o środki pomocowe,
-
Gromadzenie informacji o Gminie i udostępnianie jej zainteresowanym podmiotom,
-
Przygotowywanie i zlecanie do wykonania folderów i innych opracowań dotyczących Gminy,
-
Opracowywanie projektów rozwoju gospodarczego Gminy
3. W zakresie zagospodarowania przestrzennego: Przygotowywanie i organizacja pracy nad sporządzaniem studium uwarunkowań i przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawach przystąpienia do opracowania i przyjęcia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Przygotowywanie materiałów do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Prowadzenie dokumentacji planistycznej w zakresie planów miejscowych, Przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, Przygotowywanie projektów uchwał Rady w przedmiocie rozstrzygnięcia protestu bądź zarzutu przeciwko ustaleniom przyjętym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wyłożonym do publicznego wglądu, Prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz przechowywanie oryginałów planów, w tym także uchylonych i nieobowiązujących, Przygotowanie decyzji o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu. Opiniowanie wstępnych projektów podziału działek stwierdzających zgodność z planem zagospodarowania przestrzennego, Wydawanie zaświadczeń potwierdzających lokalizację działek zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego. 4. W zakresie ochrony środowiska oraz utrzymania porządku i czystości: Udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz pobieranie opłat z tego tytułu, Wymierzanie kary pieniężnej za samowolne usuwanie drzew lub krzewów, Podejmowanie czynności zapewniających warunki organizacyjne i techniczne niezbędne dla ochrony środowiska przed odpadami, Dbanie o utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy, a przede wszystkim na ulicach, placach oraz w miejscach i obiektach publicznych, Kontrola przestrzegania przepisów o ochronie środowiska na terenie Gminy, Organizowanie i sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, grobami wojennymi, współpraca z organizacjami kombatanckimi w tym zakresie, Dbanie o utrzymanie terenów zieleni miejskiej, Organizowanie i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg i chodników, Nadzór nad prowadzeniem akcji wyłapywania bezpańskich psów, Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną, Przygotowywanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i Przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji, Przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu inspekcji sanitarnej. Wydawanie decyzji o przywrócenie do poprzedniego stanu wody na gruncie, Opiniowanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu oraz odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, Opiniowanie programów gospodarowania odpadami niebezpiecznymi, Wydawanie zezwoleń w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych. 5. W zakresie zamówień publicznych Prowadzenie rejestru zamówień publicznych, Prowadzenie przetargów i dokumentacji zamówień publicznych. 6. Referat przy oznakowaniu używa symbolu
Nazwa dokumentu: | Referat Rozwoju Gospodarczego | Osoba, która wprowadzała dane: | Wojciech Kościk | Data wytworzenia informacji: | 2004-01-12 15:24:32 | Data udostępnienia informacji: | 2004-01-12 15:24:32 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-09-15 09:01:13 |
Wersja do wydruku...
|