REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W SZCZEBRZESZYNIE
§ 17
Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1. W zakresie ewidencji ludności;
1) Przygotowywanie decyzji w sprawach meldunkowych,
2) Przesyłanie dyrektorom szkół i przedszkoli informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 6 do 16 lat,
3) Wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych,
4) Sporządzanie spisów wyborców w wyborach do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, Rady Gminy, Izby Rolniczej oraz w celu przeprowadzenia referendum,
5) Prowadzenie spraw statystycznych,
6) Prowadzenie rejestru wyborców.
7) Czynności związane z zameldowaniem i wymeldowaniem ludności
8) Przygotowywanie decyzji o zezwoleniu bądź o zakazie odbycia zgromadzenia i przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach i imprezach masowych,
9) Udzielanie zezwoleń na przeprowadzenie i nadzorowanie zbiórek publicznych,
10) Organizacja współpracy z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
11) Przyjmowanie zawiadomień o imprezach odbywających się poza stałą siedzibą albo w sposób objazdowy oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie.
2. W zakresie spraw wojskowych i ochrony informacji niejawnych:
1) Przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
2) Aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania miasta i gminy Szczebrzeszyn w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i wojny,
3) Realizowanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi i administracją rządową,
4) Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem poboru,
5) Wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
6) Aktualizacja planu akcji kurierskiej,
7) Prowadzenie tajnej kancelarii i spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,
5. W zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony p.poż.:
1) Tworzenie formacji obrony cywilnej,
3) Udział w miesięcznych treningach prowadzonych przez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego dla formacji OC,
2) Aktualizacja planu OC,
3) Gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej na terenie gminy,
4) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem miejsko-gminnego zespołu reagowania kryzysowego,
5) Opracowanie i aktualizacja planu reagowania kryzysowego,
6) Prowadzenie spraw związanych z OSP.
6. W zakresie dowodów osobistych:
1) Przyjmowanie i przekazywanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
2) Wydawanie dowodów osobistych,
1) Prowadzenie rejestru wydanych i utraconych dowodów osobistych,
2) Wydawanie zaświadczeń w sprawach dowodów osobistych,
3) Prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
4) Prowadzenie spraw związanych z pobieraniem i rozliczaniem dokumentów
5) Stwierdzających tożsamość i wydawanie tych dokumentów,
6) Zakładanie kopert osobowych
7. Referat przy oznakowaniu używa symbolu