-
Opracowuje projekty struktury organizacyjnej Urzędu,
-
W uzgodnieniu z Burmistrzem opracowuje podział czynności dla poszczególnych stanowisk,
-
Nadzoruje czas pracy i dyscyplinę pracy pracowników samorządowych,
-
Dba o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
-
Planuje koszty utrzymania Urzędu,
-
Nadzoruje pod względem celowości i gospodarności wydawanie środków finansowych na materiały i urządzenia biurowe oraz mienie Urzędu,
-
Nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej,
-
Dba o stałe uzupełnianie zbiorów bibliotecznych Urzędu, a przede wszystkim aktów normatywnych,
-
Nadzoruje kompletowanie dokumentacji Rady i Burmistrza, współpracuje z sołectwami i zapewnia udział pracownika Gminy w zebraniach wiejskich,
-
Prowadzi centralny rejestr umów i porozumień oraz rejestry zarządzeń Burmistrza i Kierownika Urzędu,
-
Przyjmuje pisma sądowe i prokuratorskie,
-
Prowadzi nadzór i dokumentację nad osobami skazanymi i ukaranymi, które kierowane są do Urzędu w celu odpracowania na rzecz prac społecznie użytecznych,
-
Przyjmuje oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy (testament allograficzny),
-
Koordynuje zadania związane z wyborami i spisami,
-
Zamawia i rozprowadza wśród zainteresowanych pracowników czasopism i innych wydawnictw fachowych szczególnie o tematyce samorządowej,
-
Wykonuje inne zadania zlecone przez Burmistrza.