Maria Loc-Oczkoś
Uchwała Nr V/83/2003 Rady Miejskiej w Szczebrzeszynie z dnia 31 marca 2003 roku w sprawie powołania Sekretarza Miasta i Gminy Szczebrzeszyn.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W SZCZEBRZESZYNIE - Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 97 Burmistrza Szczebrzeszyna z dnia 20 maja 2019r.
II. KIEROWNICTWO URZĘDU
§9
1. Sekretarz Miasta i Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania urzędu, a w szczególności:
- opracowuje projekty struktury organizacyjnej urzędu;
- w uzgodnieniu z burmistrzem opracowuje podział czynności dla poszczególnych stanowisk;
- nadzoruje czas pracy i dyscyplinę pracy pracowników samorządowych;
- dba o wygląd budynku urzędu i jego otoczenie;
- planuje koszty utrzymania urzędu;
- nadzoruje pod względem celowości i gospodarności wydawanie środków finansowych na materiały i urządzenia biurowe oraz mienie urzędu;
- nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej;
- dba o stałe uzupełnianie zbiorów bibliotecznych urzędu;
- nadzoruje kompletowanie dokumentacji Rady i burmistrza, współpracuje z sołectwami i zapewnia udział pracownika gminy w zebraniach wiejskich;
- prowadzi rejestry: umów, porozumień, zarządzeń burmistrza;
- przyjmuje oświadczenia ostatniej woli spadkobiercy (testament allograficzny);
- koordynuje zadania związane z wyborami, referendami i spisami;
- zamawia i rozprowadza wśród zainteresowanych pracowników czasopisma i inne wydawnictwa fachowe szczególnie o tematyce samorządowej;
- inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych;
- prowadzenie w imieniu burmistrza określonych spraw gminy powierzonych odrębnym zarządzeniem burmistrza;
- potwierdzanie dokumentów – za zgodność z oryginałem;
- wykonuje inne zadania zlecone przez burmistrza.
2. Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą i realizacją zadań wykonywanych przez:
- Referat Spraw Obywatelskich;
- Referat Organizacyjno Kadrowy;