Maria Loc-Oczkoś
Uchwała Nr V/83/2003 Rady Miejskiej w Szczebrzeszynie z dnia 31 marca 2003 roku w sprawie powołania Sekretarza Miasta i Gminy Szczebrzeszyn. 
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W SZCZEBRZESZYNIE - Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 97 Burmistrza Szczebrzeszyna z dnia 20 maja 2019r.
II. KIEROWNICTWO URZĘDU
 
§9
1. Sekretarz Miasta i Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania urzędu, a w szczególności:
	- opracowuje projekty struktury organizacyjnej urzędu;
 
	- w uzgodnieniu z burmistrzem opracowuje podział czynności dla poszczególnych stanowisk;
 
	- nadzoruje czas pracy i dyscyplinę pracy pracowników samorządowych;
 
	- dba o wygląd budynku urzędu i jego otoczenie;
 
	- planuje koszty utrzymania urzędu;
 
	- nadzoruje pod względem celowości i gospodarności wydawanie środków finansowych na materiały i urządzenia biurowe oraz mienie urzędu;
 
	- nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej;
 
	- dba o stałe uzupełnianie zbiorów bibliotecznych urzędu;
 
	- nadzoruje kompletowanie dokumentacji Rady i burmistrza, współpracuje z sołectwami i zapewnia udział pracownika gminy w zebraniach wiejskich;
 
	- prowadzi rejestry: umów, porozumień, zarządzeń burmistrza;
 
	- przyjmuje oświadczenia ostatniej woli spadkobiercy (testament allograficzny);
 
	- koordynuje zadania związane z wyborami, referendami i spisami;
 
	- zamawia i rozprowadza wśród zainteresowanych pracowników czasopisma i inne wydawnictwa fachowe szczególnie o tematyce samorządowej;
 
	- inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych;
 
	- prowadzenie w imieniu burmistrza określonych spraw gminy powierzonych odrębnym zarządzeniem burmistrza;
 
	- potwierdzanie dokumentów – za zgodność z oryginałem;
 
	- wykonuje inne zadania zlecone przez burmistrza.
 
2. Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą i realizacją zadań wykonywanych przez:
	- Referat Spraw Obywatelskich;
 
	- Referat Organizacyjno Kadrowy;